HISTÒRIA DE LA BIBLIOTECA
Els alumnes i professors durant el curs 2007-2008 ens
vam traslladar a l’escola Pirineus, per
poder portar a terme la remodelació total de l’escola. La biblioteca va aprofitar
també per organitzar-se de nou i
d’aquesta manera es van realitzar les tasques d’esporgada i reordenament del
fons. Des del 2009 comptem amb una biblioteca més àmplia i lluminosa, mobiliari
nou i des d’ enguany també amb tres ordinadors [lector òptic, impressora...]
amb connexió a internet pels alumnes. Tenim la biblioteca organitzada en dues
parts importants: la de coneixements i la d’imaginació. A més a més hem fet una
distribució on hi ha un espai còmode i adaptat pels petits lectors, i l’espai
de consulta a internet, al catàleg i al préstec de llibres .
La part d’imaginació l’hem
separat per nivells, primers lectors/educació infantil, cicle inicial, cicle
mitjà, cicle superior. Llibres en anglès, còmics, revistes i novetats, així com
també un espai pels DVDs i altres formats multimèdia.
La part de coneixements l’hem
organitzada seguint la classificació universal de la CDU on s’agrupen tots els
documents mitjançant números i per matèries.
La
biblioteca organitza periòdicament activitats de dinamització de la lectura i de la competència informacional.
El Puntedu està pensat perquè les biblioteques escolars esdevinguin
un espai educatiu i dinàmic, com un centre de recursos que conté documents en
tot tipus de suport pel desenvolupament del currículum i a totes les activitats
d’aprenentatge, adreçat al professorat, alumnes i famílies, és a dir a tota la comunitat
educativa.
La biblioteca ha de ser un altre
dels elements claus per l’assoliment de les competències bàsiques, el foment de
la lectura i l’adquisició d’aprenentatges autònoms mitjançant les tecnologies
de la informació i la comunicació.
Els objectius del Puntedu són:
-
Potenciar el model biblioteca escolar com a
centre de recursos per a l’aprenentatge i la
recerca.
-
Incentivar el seu ús per a tota la comunitat
educativa.
-
Donar suport al Pla de lectura de centre (PLEC):
la competència lectora, la competència informacional i el gust per llegir.
-
Fomentar la col·laboració biblioteca escolar –
biblioteca pública.
-
Promoure la xarxa de biblioteques escolars.
VOLEU CONÈIXER LA HISTÒRIA DE LA NOSTRA MASCOTA?
A prop de l’escola un dia va passar un fet molt especial, els
alumnes es van trobar un animalet petit i allargassat al costat d’un arbre. I
per més que hi pensaven cap nen va aconseguir endevinar qui era aquell
animalet.
També passava per allà l’abella Tothosap que donat que era molt sabia tothom esperava que sabés qui era
aquella bestiola tan intrigant ... però
no, tampoc ho sabia! I com que l’abella
Tothosap era molt tossuda amb les coses del coneixement va decidir que no
pararia fins a endevinar qui era aquell animalet! El primer que va fer va ser
posar-li un nom al nostre nou amiguet,
com que era molt prim i allargassat va decidir que el nom provisional
que més li esqueia era: Mr. Slim.
Després l’abella Tothosap se’n va
emportar Mr. Slim cap la biblioteca
de l’escola Josep M. de Sagarra, a veure si entre tots els documents que allà s’hi trobaven podien esbrinàvem l’enigma del nostre amiguet.
Quan arriben a la biblioteca van
directes cap a les enciclopèdies i allà en troben una d’animals molt
nova i extensa i, malauradament no hi ha la informació sobre
quin tipus d’animalet és el nostre amiguet Mr. Slim!
Mr. Slim està cansat i decideix
fer una becaina en una caixa que troba a la biblioteca, però aquesta caixa no
és qualsevol caixa, és la capsa de les
lletres perdudes....
Mentrestant a Mr. Slim no hi ha
manera de despertar-lo i la Tothosap, que està molt encuriosida amb la capsa de
les lletres perdudes, pren la decisió d’obrir-la ... i... sabeu què hi havia
dins? Doncs, dos grans sobres!
Al primer sobre hi troba una
fotografia amb dos personatges iguals de petits que Mr. Slim. Ja ho tenia!, aquells
eren els seus pares. En aquest sobre descobrirà moltes coses de la vida de Mr.
Slim, i el que és més important! Moltes pistes per descobrir el seu nom!.
Al segon sobre troba les lletres
que componen el seu nom, però una mica desendreçades... M – LL -- I -- G—E
L’abella Tothosap estava molt i molt cansada, ja no sabia ni
per on començar, un nou dilema! Lletres desendreçades que amagaven el nom del
nostre amiguet!
Però els nens i nenes de l’escola
Josep M. de Sagarra que són molt espavilats van decidir ajudar a la nostra
abella per descobrir quin nom s’amagava darrera les misterioses lletres.
Després de molta feina, van trobar la resposta! El veritable
nom de Mr. Slim era: MELLIG, anagrama
de la paraula LLEGIM
Després la comissió de mestres de la biblioteca va convocar un concurs de dibuix perquè els nens i nenes de l’Escola Sagarra imaginessin a la que seria la seva mascota, es va escollir el dibuix que millor representava la descripció de Mr. Slim i així va ser com li van donar forma a en MELLIG, i des d’aquest moment viu amagat en algun racó de la biblioteca , només surt quan ens ha de dir coses importants.
Aquí el teniu!:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada